call center

Call center CRM – system, który usprawni obsługę klientów

W każdym biurze call center ogromne znaczenie ma sprawne zarządzanie informacjami o klientach. Dużą pomocą na tym polu jest call center CRM, czyli nowoczesny system, dzięki któremu można tworzyć swoje bazy danych. Co powinno się o nim wiedzieć i dlaczego warto się na niego zdecydować?

Call center CRM, czyli skuteczniejsza obsługa klientów

Trudno o skuteczną pracę biura call center, jeśli nie posiada ono sprawnie działającego systemu pozwalającego na dostęp do danych związanych z obsługiwanymi klientami. Z tego względu warto zdecydować się na call center CRM – narzędzie, dzięki któremu można tworzyć bazy danych, zwierające wszystkie najważniejsze informacje o kontaktach posiadanych przez daną firmę.

Call center CRM to specjalny system, ułatwiający komunikację między pracownikami – każdy konsultant, który dostanie do niego dostęp, może w łatwy sposób sprawdzić status danego klienta oraz najważniejsze informacje, które go dotyczą. Znacznie usprawnia to proces przygotowania się do rozmowy oraz ułatwia rozwiązywanie ewentualnych problemów klienta. Dzięki informacjom dodawanym do systemu CRM konsultanci nie muszą tracić czasu na szukanie notatek zapisanych w różnych miejscach czy kontaktowanie się z innymi pracownikami, którzy zajmują się obsługą danego klienta. W efekcie ich praca jest wydajniejsza, a przy tym także skuteczniejsza.

System CRM pozwala nie tylko na tworzenie bazy danych, ale także uzupełnianie poszczególnych rekordów ważnymi dla firmy informacjami, które przydadzą się podczas kontaktu z odbiorcami. Można uzupełnić bazę o podstawowe dane osobowe klientów, ich strony www, adresy e-mail, nr NIP i PESEL, a także stworzyć własne kategorie danych, dopasowane do potrzeb swojej firmy. Dzięki temu każdy konsultant może mieć dostęp do ważnych informacji, które ułatwią mu kontakt z klientem i podniosą poziom jego obsługi.

System CRM dla call center – dlaczego warto?

Call center CRM to system posiadający wiele zalet, dlatego jest popularnym rozwiązaniem w firmach zajmujących się telefoniczną obsługą klienta. Dzięki niemu biura call center mogą działać o wiele sprawniej i wydajniej, konsultanci mają bowiem prosty dostęp do potrzebnych im informacji i nie muszą tracić czasu na ich szukanie. Wpływa to też na jakość obsługi klienta – konsultanci dzięki bazie danych są lepiej przygotowani do rozmowy i mogą w krótszym czasie rozwiązywać problemy odbiorców. Dzięki temu można budować jeszcze lepsze relacje z klientami, co przekłada się na większą skuteczność działań i sukces marki.

System CRM dla call center jest także bardzo prosty we wdrożeniu. Nie trzeba w tym celu inwestować w nowy sprzęt czy zatrudniać fachowców od oprogramowania – wystarczy wybrać odpowiednią usługę u operatora telefonii biznesowej, który zapewni firmie dostęp do systemu. Sam program jest prosty w obsłudze, można go z łatwością konfigurować pod swoje potrzeby, np. dodając nowe kategorie danych, przypisywanych do konkretnych rekordów. Również pracownicy, którzy otrzymają do niego dostęp, nie powinni mieć żadnego problemu z jego obsługą.

Niskie wymagania sprzętowe sprawiają, że z systemu CRM może swobodnie korzystać każda firma. Świetnie sprawdza się on zarówno w największych biurach call center, obsługujących dziennie setki połączeń telefonicznych przy wielu stanowiskach, jak i w mniejszych firmach.

Warto zdecydować się na wprowadzenie call center CRM do swojej firmy – jest to bardzo przydatne narzędzie, które realnie wpłynie na wydajność i skuteczność pracowników, jednocześnie dbając o wysoką jakość obsługi klienta i najlepsze relacje z odbiorcami. Dzięki prostocie obsługi i niskim wymaganiom można go z łatwością wprowadzić w każdym przedsiębiorstwie, dlatego jest to świetne rozwiązanie dla każdego. Najlepiej skorzystać z nowoczesnych wersji programu, opracowanych przez doświadczonych operatorów telefonii biznesowej – często są one zintegrowane z innymi przydatnymi przy telefonicznej obsłudze klienta usługami.