Jak możemy w swoim biznesie wykorzystać remarketing Google Ads?

O remarketingu mówi się dość sporo, a szczególnie o tym, że warto wykorzystać go swoich reklamach Google Ads. Kluczem będzie poznanie remarketingu oraz tego, jak ten faktycznie może wpłynąć na prowadzony przez nas biznes. Okazuje się, że prawidłowo funkcjonujące remarketing, z pewnością będzie dobrym narzędziem, które pozwoli nam nawet podwoić swoje zyski, a szczególnie wtedy, kiedy zdecydujemy się też na reklamy Google AdWords.

Remarketing – czym tak właściwie jest?

Jeszcze przed tym, zanim będziemy zajmować się tym, jak działa remarketing Google Ads, powinniśmy lepiej poznać sam remarketing. W skrócie, może powiedzieć, że jest to ponowne promowanie oraz reklamowanie produktów i usług kierując się do tych, którzy już zdążyli odwiedzić naszą stronę internetową, a jednocześnie dokonali oni pewnych czynności, którą dla naszego biznesu jawią się jako ważne. Często będzie to np. zapisanie się do newslettera, porzucenie koszyka, czy też chociażby niedokończenie płatności.

Pozwala nam to skierować swoją reklamę do konkretnego użytkownika, a ta stanie się pewną zachętą, aby np. dokończy swoje zakupy. Korzystając z remarketingu, będziemy mogli niektórym przypomnieć o tym, że jakiś czas temu przejawiał zainteresowanie naszymi produktami lub usługami.

Pamiętajmy, że koniecznie trzeba tutaj dobrać odpowiedni przekaz oraz uwzględnić to, jaki etap zakupu osiągnął konkretny użytkownik. Miejmy też na uwadze to, jaka ma być częstotliwość wyświetlania reklam w wypadku takiej osoby. W końcu nigdy nie możemy być pewni, że owy klient nie zdecydował się już na kupno podobnego towaru u naszej konkurencji.

Remarketing w obszarze Google AdWords

Remarketing posiada kilka rodzajów, a determinuje to tym kampanie reklamowej Google Ads. Najczęściej spotykany jest na pewno standardowy marketing, dostępny w sieci reklamowej, a kierowany jest do wszystkich tych, którzy już któryś raz poszukują pewnych informacji, w czasie przeglądania stron i użytkowania aplikacji. Remarketing dynamiczny jest sposobem nieco bardziej zaawansowanym. Użytkownikowi pojawiają się produkty i usługi, które już kiedyś były oglądane na stronie bądź w sklepie. W tym przypadku, by uruchomić remarketing wymagany będzie plik produktowy oraz odpowiedni moduł w sklepie. Stosuje się również remarketing w wyszukiwarce. Konieczne jest tutaj wyłącznie to, by do naszej kampanii Google AdWords dodać listy remarketingowe. Dzięki temu, uda się nam prawidłowo dostosować stawki do tych użytkowników, którzy już byli na naszej stronie i znowu wykorzystują wyszukiwarkę Google. Za przykład, może posłużyć chociażby wideo remarketing, ponieważ reklamy możemy także kierować do użytkowników platformy YouTube, którzy weszli w interakcji z naszymi materiałami. W momencie, kiedy będą oni oglądać inne filmy, przeglądane strony, czy też będą korzystać z aplikacji, będą mogli zobaczyć naszą reklamę.

Remarketing i liczby

Podczas remarketingu reklam w Google AdWords, wymaga się stworzenie oraz zebrania remarketingowych list, które są odpowiednio wielkie. Kiedy reklamy kierujemy do sieci wyszukiwania oraz na YouTube, musimy zebrać przynajmniej tysiąc użytkowników, w czasie trzydziestu dni. W sytuacji, gdy remarketing kierujemy na siec reklamową lub Gmail, konieczne jest zebranie chociaż stu użytkowników podczas trzydziestu dni. Każdy klient będzie widniał nie więcej niż 540 dni na liście, a po tym czasie zostanie usunięty.