Pozycjonowanie stron internetowych – co będzie na topie w 2020 roku?

Każdy kolejny rok w marketingu internetowym to zmiany, do których należy się dostosowywać. Nie inaczej jest jeżeli chodzi o pozycjonowanie stron internetowych w Poznaniu – tutaj również niezbędne jest obserwowanie trendów, jednak w przypadku SEO mówimy o ewolucji, a nie rewolucji.

Po pierwsze – Wyszukiwanie głosowe

Nowoczesny Internet to już nie tylko hasła wpisywane w wyszukiwarkę, ale również wyszukiwanie głosem, które z roku na rok staje się coraz bardziej popularne. Tendencja wzrostowa widoczna jest już od kilku lat, a w 2020 roku będzie zauważalna jeszcze bardziej. Oczywiście Google Voice Search nie będzie tak popularne jak wyszukiwanie tradycyjne, jednak warto zdobywać niezbędną wiedzę – kto wie, kiedy pozycjonowanie stron internetowych Poznań czeka rewolucja. Warto więc być na nią gotowym i poznawać zasady wyszukiwania głosowego.

Po drugie – Content wysokiej jakości

I tutaj nie ma żadnej niespodzianki – content jest dzisiaj fundamentem SEO, a w 2020 roku jego znaczenie będzie jeszcze większe. Google coraz bardziej zwraca uwagę na wysoką jakość treści, jej różnorodność i coraz lepiej potrafi odróżnić eksperckie teksty od tych, które nie są zbyt dobre. Dlatego też jeżeli chcesz, aby pozycjonowanie strony było skuteczne, zaopatruj ją regularnie w nowe, wysokiej jakości treści – dbaj zarówno o opisy produktów w sklepie, jak też opisy firmy czy artykuły na blogu. Dzięki temu zostaniesz doceniony przez Google, a Twoja strona będzie coraz wyżej w googlowskim rankingu firm.

Po trzecie – Mobilne strony internetowe

Nowoczesne strony internetowe to takie, które są w stu procentach dostosowane do urządzeń mobilnych, a więc telefonów komórkowych oraz tabletów – dlatego też Twoim celem jest zadbanie o mobilność strony, bo w 2020 roku będzie to bezwzględnie wymagana przez Google. Dowodem na to jest wprowadzenie algorytmu Mobile First Indexing, zgodnie z którym wyszukiwarka zwraca uwagę w pierwszej kolejności na strony mobilne, a dopiero potem ich tradycyjne wersje. Dlatego też nie posiadając odpowiednio zoptymalizowanej strony, nie będziesz mieć szans na wysokie pozycje w wyszukiwarce Google.

Po czwarte – RankBrain

Sztuczna inteligencja ma coraz większe znaczenie w naszym świecie, w tym także jeżeli chodzi o pozycjonowanie WWW. Odpowiedzialny jest za to algorytm RankBrain, którego zadaniem jest prawidłowe odczytywanie intencji użytkownika – wiąże się z tym np. konieczność dobierania odpowiednich wyrażeń kluczowych (również z długiego ogona) oraz optymalizowanie treści. Zapoznaj się z jego działaniem i przeprowadź audyt strony, który pozwoli Ci dostosować ją do najnowocześniejszych wymogów.

Po piąte – UX

Kolejną niezwykle istotną kwestią jest User Experience, które ma coraz większy wpływ na SEO – budowanie pozytywnych odczuć użytkowników poprzez kontakt ze stroną jest istotny i dobrze widziany przez Google. Przede wszystkim z tego względu, że Twoja witryna zyska profesjonalizm oraz jakość, o którą zabiega Google.

Po szóste – Bezpieczeństwo witryn

W 2020 roku niezbędne będzie również zadbanie o bezpieczeństwo stron internetowych – nie tylko połączenia szyfrowane, ale również dwuetapową weryfikację czy inne rozwiązania, dzięki którym wszyscy użytkownicy będą mogli czuć się bezpiecznie. Zadbaj więc o to już teraz, a pozycjonowanie strony w Poznaniu i jakimkolwiek innym mieści, będzie o wiele skuteczniejsze!